Sunday, October 17, 2010

Resepi Nasi Butter

Panaskan kuali
Letak butter mengikut keperluan nasik banyak mane
Bila butter dah cair, pecahkan telur
Bila telur tue dah berketul2
Masukkan nasik dan gaul rata
Terpulang nak letak garam atau tidak sebab butter nie dah masin yer...

4 comments:

qasehadam @ nurul said...

teringat masa kecik2 dulu time tu mmg ssh xde lauk nk makan selalu gak mak buat nasi planta je huhu tp sy suke sgt asek suruh mak buat makan ngn garam pon xde hal..sbb tu bile besar ni mmg xreti nk cerewet mkn belasaah je semua,sbb bile kite penah idup ssh maka kite akn lebih hargaai semua mende kann..

~aSHa~ said...

wow..tak pernah aku buat...ehehe terasa ingin mencuba..mcm2 ko ni pandai buat ye..lain dari yg lain...

betul2 aku tak pernah buat yg ni...nampaknye mau tiru lagi...ehehe byk dah aku tiru resepi ko ni...tima kaceh....sharing is caring kan

::Mamalyna:: said...

nurul, tetiba ejan pun rasa sedih... sama cam nurul, penah idup susah... nak dapat makan nasik lauk ayam pun, seminggu sekali baru dapat rasa, tu pun lauk ayam kg... penah jugak makan nasik + air + gula...

::Mamalyna:: said...

gidah, tryler.. takpe, resepi senang, aku tak charge ape2 pun, heheheh.. nak lagi rasa sedap kan, nasik lebih semalam tue...tak perlu nak wat nasik goreng dah...buat cara camnie, dah sedap sangat2...hhehehe