Friday, July 23, 2010

Sekolah Kebangsaan Batu Yon, Kuala Lipis

SEKOLAH KEBANGSAAN BATU YON, KUALA LIPIS, PAHANG

Di sekolah ini, ai mula belajar mengeja, membaca dan mengira, time tu tahun 1988...Dulu ai idup susah, arwah ayah dan mak tak penah antar ai p tadika pun... bila jejak kaki ke sekolah ni, baru ai tau semua tue... Dulu sekolah nie kecik jer, pelajar pun tak sampai 100 org... cikgu pun tak sampai 10... Masa mula2 p sekolah time darjah 1, hari2 ai nangis dan arwah ayah mesti tunggu ai kat tepi tingkap... alhamdulillah, berjaya menempuh alam persekolahan dengan jayanyer... Dilantik sebagai pen. pengawas, masuk pertandingan itu ini... dan keputusan UPSR yang okey..

Sekarang, sekolah nie dah maju... bangunan pun dah bertambah... bilik cikgu dah berekon dan cantik... siap ada asrama desa lagi untuk budak2 yang duduk jauh...

Buat cikgu ai dulu, Cikgu Omardani, Cikgu Abd. Rani, Cikgu Yusof, Cikgu Mohd Rosmi, Miss Soon, Ustaz Hamid etc... Jasa dan ilmu yang cikgu curahkan, terima kasih banyak2..

3 comments:

qasehadam @ nurul said...

samala mcm daku xsekolah tadika gak sebab jauh xde sape nk antor abah jrg ada kat umah,ari2 ngk kenkawan balik tadika..belajar menulis mengira kat umah je,syukur walau x bertadika tp sepnjang sek ren sentiasa kelas yg 1st n tiap tahun gak naik pentas amik adiah huhu..walau dulu kene kutuk xsek tadika cam org lain

::Mamalyna:: said...

nurul, same ler kita rupanya...penah kena kutuk coz tak masuk tadika..nak wat camne, dulu idup susah, ayah kejenyer penoreh getah..

diana said...

saya pun x pi tadika..
sob...sob..:(