Friday, February 5, 2010

Kesian Bos Aku, Dia Tak Sihat

Bos aku chinese man.... Lately memang aku pasan yang die tak sihat, cam tak bermaya jer tp mulut aku cam terkunci nak tanya 'mr. huan tak sihat ker?'..... Kenapa aku tak tanya? Sebab die buat hal die, aku wat hal aku..... kiranya bab2 personal nie, aku memang tak ambik port ler.... urusan aku ngan die cuma keje sahaja.... Pehtu petang kelmarin, die mintak aku call hospital putrajaya, so aku call n sambung kat die.... pehtu aku tercuri2 dengar perbualan tepon tue....yang aku sempat tangkap dengar ialah, bos aku tak bleh tido malam, cam kalau tido tue, adalah 6-7 kali bangun camtue..... abis jer letak phone, bos aku tanya aku, kalau pegi klinik putrajaya waktu mana yang die tak waste time..... aku cakapler petang, coz yg aku tau, kaunter pesakit luar, tak ramai bila petang cuma mungkin nak masuk bilik doktor tue yg lama sikit kena tunggu....

So pagi semalam, aku bukak pintu die siap2 kan....kebiasaannyer aku memang wat gitu sejak aku masuk keje kul 8 pagi.... tunggu2 punya tunggu, bos aku tak muncul2....pehtu aku mesej die, no reply....ati aku sedikit cuakler kan....mana bos aku pegi nie, biasa cepat jer reply mesej aku.... pehtu aku tepon, tak jugak angkat..... aku pun worried jugak coz petang semalam die p mesyuarat kat LHDN, KL....manaler tau kut2 ada mesyuarat yg aku tak tau die p attend..... pehtu dalam kul 10 pg gitu, aku dapat mesej dari bos, die cuma tulis not well.... aku pun balas balik, mr huan MC ke.....die jawab, tak tau lagi coz die kena lalu banyak procedure (ditulis dlam omputih).... pada aku okler kan....senang sikit aku nak jawab kat org2 yang menanya mana bos aku pegi...

Pehtu dalam kul 11++ pagi gitu, die call aku mintak aku carikan no phone someone...aku tak dapat cari lagi pehtu aku call die balik then for the first time die bitau aku yang die sakit...pehtu die citerler kat aku condition die.....tak tau sakit ape or mungkin die hidap kanser ke...kesian plak aku dengar....sedih plak kejap...

Then dalam kul 3.40 ptg gitu, bos aku naik ofis, die panggil aku masuk bilik die ambik surat pehtu die citer kat aku yang die dah p cek kat klinik dah...mungkin die tak suspek kanser, doktor suspek die kene infection bakteria....pehtu die mungkin dalam seminggu nie memang tak sihat pehtu kena makan ubat tuk lawan sakit die tue..... dan sepanjang petang tadi before aku balik, ada sekali aku antar surat kat die, aku tengok die duk bersandar kat kusi n cermin mata letak atas meja....pehtu sekali lagi aku masuk bilik die, die letak tangan tampung kepala atas meja.....kalau ikut pandangan aku, iyerrr...memang die tak larat sangat2...kesian betul aku nengoknyer...

Buat bos aku, semoga bos cepat sembuh dan hepi seperti biasa....lama tak dengar sore die yang clear n jelas dengar, tak payah pakai speaker pun...hehehehe

2 comments:

bukhairiah said...

ter...curi dengar ek... hehehehe

::Kak Sambal:: said...

mrs. bubu, ter tue..maknanya tak sengaja...heheheh