Friday, July 17, 2009

::GUGU GAGA EJAN::

Amacam tajuk? Gempak tak?hehehehe.....Ape, ingat Erra jer bleh buat ker gugu gaga nie....aku pun bleh ape......E jugak kan....EJAN!hehehe.....

Disebabkan asben aku takdop, p main sukan....so semalam pas keje, p ambik lyna kat taska.....masuk dalam carseat.....lyna duk mengganas....ada ke die gigit span seat belt die tue......cukupler lyna oiiiiii......ari tue die penah makan span tilam sape2 kat taska tue.....nasib baik aku cepat pasan....sempat kuarkan cebisan span tue.... dah sampai umah, letakkan lyna n bagi die minum susu......aku plak dari ofis plan nak masak nasik goreng cerdik.....pasal ape aku kata cerdik......ha ler....sebelum ni asikler org kata.....'aku masak nasik goreng bodo jer'......tp aku tak.......aku masak nasik goreng cerdik........pasal ape aku kata cerdik.......sat lagi aku citer.....hehehe....

Pehtu aku masak nasik n masak tuk lyna.......kuarkan daging coz nak letak dalam nasik goreng.......lyna aku masakkan oat + kismis jer...... angkat baju lyna di jemuran n letak plak baju kami dalam mesin basuh.......tekan punat2 kat mesin tue.......ermm pehtu pepandailer ko tolong basuhkan yek......ate dah nama ko pun mesin basuh kan.....bukan mesin kelapa, hehehehe......

Ooooo lupa, sejak lyna berwalker nie....semua pintu bilik ditutup rapat yerr tuan2 dan puan.....kalau tak abis diterjahnyer ok..... aku nak solat asar so bawak lyna masuk bilik n tutup pintu..... semasa aku solat tue, lyna sokmo p terjah aku ngan walker tue.....kadang tue die p duduk depan aku.....terpaksaler aku menunggu die blah dari depan sejadah tue, takkan aku nak sujud atas lyna plak....tue bukan sujud, p cium lyna........kadang tu kalau time aku sujud, die p tepuk2 pala aku or bahu aku.......kalau aku berdiri tue.....die p tarik telekung aku......takpe nak, mama redha.........huhuhu.....dah sudah solat, p mandikan lyna n siap2kan lyna.....suapkan bubur lyna pehtu letak lyna dalam walker, aku terus masuk dapur......perut aku berkeroncong giler coz aku kan tak makan thari.......tengahari kan aku TIDAK BERBELANJA.....

Nak masak nasik goreng nie.....sambil tue duk terfikir2 nak campakkan ape lagi dalam nasik goreng tue....daging aku dah kuarkan.....tumbuk cili + bawang....aku tumbuk ngan berhati2 tau coz ari tue aku penah tumbuk tp sekali terpercik masuk mata......woooo pedih tak ingat dunia punyer.....bukak peti ais, belek2 ape2 yg patut leh campak kan....yes! dah dapat idea..... aku nampak serai yg dah agak lama dalam peti ais aku tue....dah naik kecut dah....leh jugak aku gunakan, daripada dibuang jer.....so aku hiris halus2 serai tue....maka xtvt masak nasik goreng aku pun bermula.....tumis bahan tumbuk tadi.....pehtu masukkan serai......bila dah masukkan serai nie kan......wangi giler bau tumisan....cam bau tomyam pun ada tau....pehtu masukkan daging.....dah agak daging lembut baru masukkan nasik......gaul2 curah kicap manis n masin........tak payah letak garam coz rasa masin datang dari kicap.......pehtu pecahkan telur kat dalam nasik goreng tue......gaul2 n siap! Dah siapler nasik goreng cerdik aku tue......cerdik sbb memporak perandakan resipi nasik goreng yg sebenarnya...... Lyna plak cam biasa, dukler mulut bising dalam walker coz die tak leh masuk dapur sbb aku letak kusi kat laluan dapur....merayau jer dari hall ke ruang makan.....

Ayah lyna balik umah dalam kul 6.45 gitu.....lagi best kalau makan nasik goreng ngan kopok kan...so aku gorengler kopok.......maka, nie ler hasil masakan aku.....sedap jugak wei, letak serai....nasik tue bau wangi2 jer....

dah makan separuh, baru teringat nak snap gambo.....

No comments: